1

Temat: Prosz─Ö o sprawdzenie :)

Hej smile Dopiero od niedawna uczę się norweskiego, proszę o sprawdzenie mojego krótkiego opisu. Z góry dziękuję za wskazanie mi błędów i rady smile

Hei! Jeg heter Anna og er 20 ├ąr gammel. Jeg har ei s├Şster og en bror. Mi s├Şster heter Paulina og er 15 ├ąr gammel. Min bror heter Piotr og er 33 ├ąr gammel. Jeg bor i Krak├│w i Polen. Jeg bor sammen med mi familie, men jeg har mi rom. I mi soverom har jeg en kommode,  et skrivebord, ei seng, ei bokhylle, en TV og en datamaskin. Jeg har en hund og en katt. Jeg studerer engelsk. Det er vanskelig, derfor m├ą jeg l├Žre mye. Jeg arbeider som l├Žrer og jeg liker min jobb veldig. Jeg arbeider p├ą torsdager. Jeg arbeider sammen med min venn.
Kl. 6 st├ąr jeg opp. Jeg dusjer og spiser frokost. Jeg spiser et br├Şd med os tog drikker en kopp kaffe. Det hjelper alltid! S├ą g├ąr jeg ut av huset  og tar bussen til universitet. Jeg sitter der fra kl. 8 til kl. 16. Etterp├ą tar jeg bussen hjem og spiser jeg middag. Jeg koker gjerne. Jeg ser p├ą TV eller g├ąr pa Internett. Iblang m├ą jeg rydde opp. Jeg vaske opp og pusser. Kl. 23 slover je gallerede, fordi er jeg tr├Ştt.

2

Odp: Prosz─Ö o sprawdzenie :)

Vaske opp to znaczy zmywa─ç naczynia. Jeg vaske meg b─Ödzie poprawnie