1 (edytowany przez Melly 2013-05-24 16:07:12)

Temat: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Zauwa┼╝y┼éam, ┼╝e spos├│b prowadzenia lekcji j─Özyk├│w obcych w szkole bardzo wp┼éywa na moj─ů ch─Ö─ç do nauki. I o ile w gimnazjum mia┼éam super lekcje angielskiego, skupiali┼Ťmy si─Ö na arkuszach gimnazjalnych, nie na jakich┼Ť czytankach, a jednocze┼Ťnie robili┼Ťmy nie tylko wymagan─ů gramatyk─Ö i s┼é├│wka, ale i du┼╝o rzeczy ponadprogramowych, od czasu do ogl─ůdali┼Ťmy angielskie filmy, a za wykonywanie prac dodatkowych byli┼Ťmy wynagradzani wy┼╝sz─ů ocen─ů na koniec roku czy p├│┼érocza, to w liceum szkoda gada─ç. Na lekcjach g┼é├│wnie pracujemy sami i dopiero potem sprawdzamy odpowiedzi, zadania matury ustnej musimy rozpisywa─ç i uczy─ç si─Ö praktycznie na pami─Ö─ç do odpowiedzi, bo przecie┼╝ "matura ustna jest najwa┼╝niejsza" (to nic, ┼╝e nie wiem jak napisa─ç rozprawk─Ö na rozszerzenie, a na ustny praktycznie nikt nie patrzy przy rekrutacji) i piszemy kartk├│wki ze s┼é├│wek, kt├│rych nawet nie wiemy jak wym├│wi─ç. Nie do┼Ť─ç, ┼╝e straci┼éam motywacj─Ö do nauki, to jeszcze martwi─Ö si─Ö o moj─ů rozszerzon─ů matur─Ö za rok (jestem w grupie z osobami, kt├│re jednego zdania nie s─ů w stanie poprawnie z┼éo┼╝y─ç...).
I tu moje pytanie: jak wygl─ůdaj─ů wasze lekcje angielskiego? Jeste┼Ťcie z nich zadowoleni? Jakie metody stosuj─ů wasi nauczyciele? Lubicie te lekcje/nauczycieli lub czy t─Ösknicie za nimi?

2

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Pocz─ůtek znajomo┼Ťci z angielskim - 5/6 SP. Nie uznaj─Ö tego nawet za pocz─ůtek nauki - po roku z metod─ů Callana nie umia┼éam nic wyduka─ç, mimo, ┼╝e oficjalnie mia┼éam najwy┼╝sze wyniki w grupie (i nawet jakie┼Ť dyplomy za to by┼éy...).
Gimnazjum - pocz─ůtek nauki angielskiego. Grupa s┼éaba, tempo robienia zada┼ä masakryczne: 1 temat robili┼Ťmy przez dwie lekcje. Mieli┼Ťmy sko┼äczy─ç 3 ksi─ů┼╝ki w ci─ůgu 3 lat nauki, nie sko┼äczyli┼Ťmy dw├│ch. Zadania ustne i pisemne - uparcie pomijane, bo grupa nie rozumie nic. Po 3 latach ch┼éopak nie umia┼é liczy─ç do 20.
Posucha, posucha, mili państwo.
3. gimnazjum - spotkanie z pewn─ů anglistk─ů. Cotygodniowe spotkania, pierwsze, do┼Ť─ç niemrawe pr├│by m├│wienia.
Pot─Ö┼╝na motywacja do samodzielnej nauki.
Kupi┼éam repetytorium, dzi─Öki kt├│remu zda┼éam egzamin z angielskiego na 93%. Dot─ůd mam straszn─ů s┼éabo┼Ť─ç do wydawnictwa Longman.

Dzięki samozaparciu dostałam się do grupy zaawansowanej w liceum. A tam?
Objawienie! Wymagaj─ůcy nauczyciel, kt├│ry ma sw├│j w┼éasny tok my┼Ťlenia, ale... po prze┼ékni─Öciu tego wszystkiego ci─Ö┼╝ko go nie lubi─ç. Nacisk na komunikacj─Ö - tu nie ma rozr├│┼╝nienia mi─Ödzy ustn─ů matur─ů, a umiej─Ötno┼Ťci─ů zwyk┼éego porozumiewania si─Ö. Zada┼ä typowo maturalnych nie brakuje - od opisu obrazka po zwyk┼é─ů rozmow─Ö. Nie ma dobrych i z┼éych odpowiedzi. S─ů odpowiedzi poprawne i niepoprawne gramatycznie, oraz takie pomagaj─ů nam obroni─ç swoje stanowisko. Dyskusje nieraz s─ů do┼Ť─ç d┼éugie, bo i nauczyciel lubi sobie pogada─ç.
Tempo do┼Ť─ç szybkie. Stosunkowo ma┼éo prac pisemnych, tyle, ile przewiduje program. Wi─Ökszy nacisk na s┼éownictwo, bardzo du┼╝y na wymow─Ö i umiej─Ötno┼Ť─ç p┼éynnego reagowania. Sporo t┼éumacze┼ä tekst├│w, poszukiwania dodatkowych w Internecie.

No. Tak to wygl─ůda i mam nadziej─Ö, ┼╝e kto┼Ť co┼Ť z tego zrozumia┼é tongue

3

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Lekcje w szkole nie s─ů wystarczaj─ůce, warto doucza─ç si─Ö samemu, np. poprzez fiszki http://www.fiszki.pl/jezyk-angielski/

4

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

A ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e kluczem do sukcesu jest wymagaj─ůcy nauczyciel, na kt├│rego osobi┼Ťcie trafi┼éam dopiero w liceum. Ile┼╝ to stresu przed ka┼╝d─ů lekcj─ů si─Ö najad┼éam;) Ale matura dzi─Öki temu ┼éadnie zdana, ju┼╝ dok┼éadnie nie pami─Ötam wyniku, ale by┼éam bardzo zadowolona! smile

5 (edytowany przez kamilka26 2013-07-22 15:53:50)

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Były koszmarnie nudne, tradycyjne. I faktycznie nic się na nich pożytecznego nie nauczyłam. Dlatego tez musiałam korzystać z korków.
____________________
Profesjonalne badanie kierowc├│w Katowice

6

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Nie lubi┼éam angielskiego w podstaw├│wce tak samo, jak nie przepada┼éam za nauczycielk─ů. Og├│lnie nie by┼éa z┼éa, ale ba┼éam si─Ö chodzi─ç na lekcje troch─Ö. Tak zwyczajnie w sumie, ale tylko przed angielskim tak mia┼éam.
W gimnazjum lubiłam nauczycielkę, ba, bardzo lubiłam, ale niechęć do angielskiego mi pozostała.
Lekcje by┼éy normalne: rozwi─ůzywanie zada┼ä w podr─Öczniku, raczej niewiele czytania i og├│lnie po angielsku nie umiem m├│wi─ç. Najwi─Öcej rozumiem, jak widz─Ö tekst, ale ze s┼éuchu? Tragedia.
Teraz PR├ôBUJ─ś przeprosi─ç si─Ö z tym j─Özykiem, gdy┼╝ b─Öd─Ö mia┼éa rozszerzony angielski... Co┼Ť czuj─Ö, ┼╝e od wrze┼Ťnia b─Ödzie p┼éacz, mimo oceny bardzo dobrej na ┼Ťwiadectwie z angielskiego smile

7 (edytowany przez ItsSu 2013-08-11 20:04:32)

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Podstawówka: czytanie, słuchanie, sprawdziany, kartkówki, zero rozmawiania
Gimnazjum: czytanie, słuchanie, pisanie, sprawdziany, kartkówki, przed egzaminem zadania z repetytorium, wkuwanie dialogów na pamięć, zero rozmawiania, pseudokółko na którym nauczycielka wychodziła i robiła sobie przez 45 min kawę, a na lekcjach plotkowała z lizusami(żeby chociaż po angielsku)
Liceumi(grupa upper-intermediate): nauczyciel I- czytanie, słuchanie, pisanie, odpytywanie ze słówek lub w formie dialogu, zadania maturalne, rozmawianie w formie dyskusji na okreslony temat lub matura ustna, czasami luźna rozmowa, ćwiczenia słownikowe, duże wymogi, solidny ale typowy sposób prowadzenia zajęć
nauczyciel II- czytanie, s┼éuchanie, ma┼éo pisania, speaking w formie monologu nauczyciela lub rozmowy z pierwszymi ┼éawkami, du┼╝o pracy w parach, lekcje bardziej na luzie, przerywniki w formie gry na pianinie lub ┼Ťpiewu,
na k├│┼éku zadania i s┼éownictwo do┼Ť─ç zaawansowane, jeszcze wi─Öksze wymogi, ale zaj─Öcia coraz mniej solidne, atmosfera mi┼éa, ale bez problemu przez te 4 h w tygodniu mo┼╝na b─ůki zbija─ç.

W innych grupach wiem, ┼╝e wygl─ůda mniej wi─Öcej podobnie, albo i gorzej gdzie nie robi sie na lekcji NIC A NIC albo wkuwanie swoich rozprawek na pami─Ö─ç.

8

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

W szkole nie mo┼╝na nauczy─ç si─Ö j─Özyka. Ucz─ů tam tylko gramatyki. Jak ju┼╝ b─Ödzie nauka s┼é├│wek to ka┼╝dy czyta je tak jak si─Ö pisz─Ö. Kr├│tko m├│wi─ůc lepiej rok samemu si─Ö uczy─ç ni┼╝ 10 lat w szkole.

9

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Czyta┼éam wypowiedzi i historie poliglot├│w. Wi─Ökszo┼Ť─ç z nich m├│wi┼éo o lekcjach w szkole, z ktorych absolutnie nic nie wynie┼Ťli. Wszystkiego (kilku, kilkunastu j─Özyk├│w) nauczyli si─Ö sami, we w┼éasnym domu. To chyba wszystko tlumaczy smile

10

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

nigdy nie mialam dobrego nauczyciela jezyka. w szkole uczy sie glownie gramatyki co jest niestety przykre, bo tak naprawde wiekszosci zagadnien nie stosuje sie w zyciu codziennym sad

11 (edytowany przez filolozka1 2013-09-21 11:48:28)

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Ja na ka┼╝dym poziomie swojej edukacji trafia┼éam na bardzo wymagaj─ůcych nauczycieli, dzi─Öki czemu porz─ůdnie nauczy┼éam si─Ö angielskiego. Jestem im za to bardzo wdzi─Öczna i ┼╝ycz─Ö wszystkim ucz─ůcym si─Ö, ┼╝eby mieli takie samo szcz─Ö┼Ťcie jak ja.



_____________________
http://www.tlumaczenia.waw.pl/

12

Odp: Jak wygl─ůdaj─ů/wygl─ůda┼éy lekcje angielskiego u was w szkole?

Powiem kr├│tko, gdybym nie chodzi┼éa na kurs angielskiego to m├│j angielski by┼éby teraz na o wiele ni┼╝szym poziomie. W podstaw├│wce w og├│le si─Ö nie uczy┼éam, bo materia┼é, kt├│ry przerabiali┼Ťmy na lekcjach ja zna┼éam dwa lata wcze┼Ťniej, po om├│wieniu go na kursie. Wtedy te┼╝ praktycznie nie by┼éo prac w parach, a na lekcji nauczycielka m├│wi┼éa po polsku. Na dodatek w 6 klasie lekcje mieli┼Ťmy ca┼é─ů klas─ů, a oczywiste jest, ┼╝e im wi─Öcej ludzi tym mniejsza produktywno┼Ť─ç na zaj─Öciach.
W klasie 1 i 2 gimnazjum nie by┼éo najgorzej. Oczywi┼Ťcie ilo┼Ť─ç pracy w parach czy og├│lnego rozmawiania nie by┼éa wsp├│┼émierna do nauki gramatyki, s┼éownictwa itp. ale w por├│wnaniu do podstaw├│wki to zmiana na plus. Na nieszcz─Ö┼Ťcie, teraz, w 3 klasie ilo┼Ť─ç konwersacji zmala┼éa praktycznie do zera. Angielski mamy dwa razy w tygodniu, jednego dnia dwie lekcje i to jest masakra. O czwartku, gdy nosimy repetytorium,lepiej nie m├│wi─ç. Wykonujemy ─çwiczenia ze s┼éuchania i ze s┼éownictwa, kt├│re s─ů banalnie proste, a te w kt├│rych jest mowa o pracy w parach, nauczycielka pomija. W pi─ůtki natomiast robimy gramatyk─Ö. Co jaki┼Ť czas nauczycielka ka┼╝e nam przygotowa─ç prezentacj─Ö, ale co z tego, skoro wszyscy ucz─ů si─Ö na pami─Ö─ç co maja powiedzie─ç, ┼╝adnej improwizacji czy komunikacji, jedna osoba m├│wi, reszta robi zadania w ─çwiczeniach, a nauczycielka czasami nawet na to nie patrzy, tylko sprawdza kartk├│wki.